האם המדינה ויתרה על מיליארד ש"ח ליורשי סמי עופר?

בעקבות הערעור שבו מציגים הנישומים את הנתונים המלאים, ביכולתה לבצע שומה אמיתית. את הפער העצום בין שומת המקור לתשלום בפועל הסביר אשר, בכך שעורכי הדין של משפחת עופר טענו כי השנים שבגינן נדרש תשלום המס, היה עופר תושב חו"ל ועל-כן חל לגביהם פטור במשך חמש שנים מיום חזרתו ארצה. כמו-כן, חלק גדול מהנכסים נמצאים בחו"ל והוא אינו חייב בתשלום מס בישראל בגינם
איתי גדסי No Comments on האם המדינה ויתרה על מיליארד ש"ח ליורשי סמי עופר?

מנהל רשות המיסים בוועדת הכספים: השומה הראשונית שנעשתה ליורשי סמי עופר נעשתה על בסיס נתונים חלקיים ובערעור היורשים, התברר שחלק מהנכסים אינם מחויבים במס בישראל • "רשות המיסים לא ויתרה למשפחת עופר"

צילום: פלאש90
בעקבות הערעור שבו מציגים הנישומים את הנתונים המלאים, ביכולתה לבצע שומה אמיתית. את הפער העצום בין שומת המקור לתשלום בפועל הסביר אשר, בכך שעורכי הדין של משפחת עופר טענו כי השנים שבגינן נדרש תשלום המס, היה עופר תושב חו"ל ועל-כן חל לגביהם פטור במשך חמש שנים מיום חזרתו ארצה. כמו-כן, חלק גדול מהנכסים נמצאים בחו"ל והוא אינו חייב בתשלום מס בישראל בגינם
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון בעקבות פרסומים לפיהם רשות המיסים ויתרה ליורשיו של המיליארדר, סמי עופר, על מיסי עיזבון בסך 940 מיליון ש"ח עבור הערכת נכסיו בין השנים 2006 ל- 2010 ובמקום זאת הסתפקה בתשלום של כ- 107 אלף ש"ח, הודיע מנהל רשות המיסים, משה אשר, כי הפרסומים אינם מדוייקים וכי הרשות מעולם לא ויתרה בעניין. הסכום של 107 אלף ש"ח נובע מפשרה משפטית אליה הגיעו הצדדים. אשר הסביר כי המספר הקרוב למיליארד ש"ח, נובע משומה ראשונית שביצעה הרשות על בסיס נתונים חלקיים, כמו בכל מקרה אחר שבו הנתונים האמיתיים אינם מועברים אליה ע"י הנישומים, אלא לאחר שיוצאת שומה ראשונית ואז מוגש ערעור על-ידם.

בעקבות הערעור שבו מציגים הנישומים את הנתונים המלאים, ביכולתה לבצע שומה אמיתית. את הפער העצום בין שומת המקור לתשלום בפועל הסביר אשר, בכך שעורכי הדין של משפחת עופר טענו כי השנים שבגינן נדרש תשלום המס, היה עופר תושב חו"ל ועל-כן חל לגביהם פטור במשך חמש שנים מיום חזרתו ארצה. כמו-כן, חלק גדול מהנכסים נמצאים בחו"ל והוא אינו חייב בתשלום מס בישראל בגינם.

את הדיון יזמו חברי הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, אלי כהן, מרב מיכאלי ויואב קיש, מתוך הנחה שאם יש אמת בפרסומים הרי שהדבר מחייב את התערבותה של ועדת הכספים שמפקחת על רשות המיסים ועוסקת בעצמה בענייני מיסים.

לוי-אבקסיס: "בשבוע שכולנו התעסקנו עם ענבל אור, אם היו או לא העלמות מס, אנחנו מגלים את חולשתם ו'שפיפותם' של אותם אנשים שאמונים על הכנסות המדינה, מול האוכלוסייה החזקה ביותר במדינת ישראל ומול נציגיהם. מדברים על סכום עצום של 940 מיליון ש"ח ובסוף רשות המיסים ירדה ל- 107 אלף! ש"ח בלבד. זה מחייב בירור". לוי-אבקסיס הדגישה, כי "אם נכון החישוב של אנשי המקצוע של סמי עופר, הרי שאנשי רשות המיסים לא מתאימים להחזיק בתפקידם, כי הפערים כה גדולים בין מיליארד למאה אלף". "אולי אתם סתם עוסקים בחיזוי, באסטרונומיה או שאתם סתם לא מקצועיים" אמרה והוסיפה: "אם טעיתם בהערכה שלכם, אני מפחדת לחשוב מי מנהל לנו כאן את הגבייה. מצד שני, אם אתם עומדים על כך שטענתכם הראשונה נכונה, אז כנראה שאתם לא באמת יכולים לעמוד מול החזקים ביותר. בכל מקרה הציבור יוצא נפסד".

ח"כ יואב קיש ומי שניהל את הדיון במקומו של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "הפער בין הסכומים מאוד משמעותי. זה מחייב הסבר רציני".

מנהל הרשות, אשר, דחה על הסף את טענותיה של לוי-אבקסיס ואמר: "לא ויתרנו והסכום לא מדוייק. יש נתונים שלא ניתן לפרסם כי אנחנו תחת חובת סודיות. לפי פקודת מס הכנסה יש חובה על כל פקיד רשות המיסים חובת סודיות ביחס לתיק של הנישום. הליכי השומה, לא חשוב אם מדובר באיש עשיר או לא, בחברה גדולה או קטנה, נעשים תוך חתירה לגביית מס אמת. לעיתים על פניו לפעמים נראה שיש שומה משמעותית ולפעמים חוסר שיתוף פעולה מצד הנישומים ואז נאלצים לקבוע שומה על בסיס נתונים חלקיים, כפי שקרה כאן. אם הנישומים אינם מגיבים אזי השומה הופכת לשומה לצורך גבייה ואז בד"כ הם כן מגיבים ובונים שומת אמת. כאן זה בערך מה שקרה".

עוד ציין אשר, כי "במקרה הספציפי, אותו אדם היה תושב חוץ עד שנה מסוימת. נותרה מחלוקת משפטית מתי חזר להיות תושב ישראל. הוא נפטר ב- 2011 ולכן יש השפעה על השומה. לתושב חוזר יש 5 שנים של פטור על הכנסות בחו"ל. בהיעדר נתונים אתה מניח הנחות. כשהכל נחשף בשל חובת שומת אמת, חייבים גם לרדת בסכומים אם הדבר מתחייב מהנתונים, כי עכשיו יש נתונים. ההליך המשפטי נמשך וככל שיימצא שבין השנים 2006 ל- 2010 הוא כן היה תושב ישראל, השומה תשתנה ומדינת ישראל תקבל הרבה מאוד כסף. לתאריך התושבות יש משמעות קריטית ויתכנו פה עדיין סכומים גדולים מאוד. לתאריך התושבות יש השלכות וככל שמזיזים אותן הפטור נמשך. לגבי 2006 עד 2010 הוסכם שההכנסות הן מחו"ל בעוד שהשומה הראשונה התייחסה אליהן כאילו הופקו בארץ. אם יוחלט שהיה תושב ישראל, הרי שעברה תקופת הפטור כבר ב- 2011 ומאז ועד היום תהיה שומה של הרבה כסף. כל הדיון על הכנסות החוץ שלו".

ח"כ יעל כהן-פארן אמרה לאשר: "אז אתה אומר שהמיליארד ש"ח אולי עדיין רלוונטי?! התחושה פה, היא שנתתם שומה כה גדולה כדי שיתייחסו אליכם ואם יש כזה פער, אז או שזה חוסר מקצועיות, או שזה ניסיון להראות בריונות כלפי נישום. במקרה זה מול אדם חזק עם מייצגים חזקים, אבל איך זה משליך על כל הנישומים הקטנים שאין להם כוח ואתם נותנים שומה ענקית?! יש כאן בריונות".

אשר השיב: "תפקידינו להגן על הציבור ולהוציא שומות גדולות כשלא מוסרים נתונים. ככל שמשתפים פעולה עם פקידי הרשות מתקבלות שומות אמת". ח"כ לוי-אבקסיס: "זה נראה כמו זריקת חקה למים על-מנת לתפוס מה שנתפוס ומה שלא, לא. האם זו שיטת העבודה של רשות המיסים?! יוצא שהבריונות מביאה תוצאות, בין אם לרשות, בין אם לנישומים שיש בידיהם הכוח לכך. במקרה הזה זה עבד לטובת הצד של הנישומים". חברת הכנסת סירבה לקבל את תשובתו של מנהל הרשות ואמרה: "השאלה אם היה או לא תושב ישראל לא נחתכה עדיין ואתם כבר הסכמתם לתרום את הכסף".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ קיש סיכם: "יש להמתין להכרעה הסופית בעניין. בדיון ששאלת התושבות עודנה פתוחה וכן שלא מדובר בהכנסות ישראליות לגבי כל הנכסים וכן שקיים פטור של תושב חוזר על חלק מהשנים. יש להמתין למיצוי ההליכים".



0 תגובות